Pinsamt, Pam’s!

Vi älskar Hornstull och flera av våra favoritrestauranger ligger här i området. Idag bestämde vi oss för att testa ett av de senaste tillskotten – Simply Pam’s, som öppnade i våras på Verkstadsgatan. Lokalen har fått sig en välbehövlig ansiktslyftning, och den vackert formgivna menyn bidrog till förväntningarna.

Tyvärr blev vi riktigt besvikna. Servitören som tog emot beställningen kunde inte skilja mellan Coca-Cola och Coca-Cola Light, och glömde dessutom att fråga vilken typ av ris vi önskade. Efter att ha väntat i fyrtio minuter på maten gick jag in och frågade varför det dröjde. Svaret blev att de hade problem med kassan! Jaha?

När maten väl serverades, var min Motor Paneer så kryddstark att det var svårt att uppfatta smaken, något som inte framgick av menyn. Dessutom hade man lyckats vidbränna naan-brödet så att det närmast liknade kolbullar.

Någon egentlig ursäkt framfördes inte, bara ett antal bortförklaringar om kassaapparatens trasighet och personalens brist på erfarenhet. När jag väntat flera minuter i baren på att kassörskan skulle räkna samman notan för hand (kassaapparaten var ju som sagt trasig), fick jag upplysa om att de åtminstone borde bjuda oss på drickan som kompensation.

Vi borde såklart ha läst krogkommissionens sågning av denna sylta innan vi utsatte oss för detta misslyckade experiment. Behöver jag säga att vi kommer att hålla oss till utmärkta Indian Garden och Indian Inn i fortsättningen?

Sorry, Pam!

Annonser