Dagens Media har lärt sej hur man räknar followers

Idag publicerar Dagens Media inte mindre än tre artiklar på ämnet ”flest followers på Twitter vinner”. Tyvärr avslöjar de därmed också sin begränsade förståelse för vad verkligt inflytande på Twitter innebär, något som bl a uppmärksammats av tidskriften Makthavare.

Uppdatering: Veckans Affärers Mikael Zackrisson ger förträfflig feedback i kommentarsfältet och hänvsisar till Ulrika Goods lysande bloggpost om vad man egentligen använder Twitter till:

Uppdatering 2: Nu vill Dagens Media att vi kritiserar dem genom att gå med i en Facebook-grupp. Är den usla rapporteringen i själva verket ett grepp för att sätta igång Twitter-drevet?

Uppdatering 3: Jahapp. Nu säger Erik Westerberg på Dagens Media att det hela var en ploj för att dra igång diskussionen. Fan trot.

Uppdatering 4: Och så – en alternativ lista, baserad på Brit Staktons analys och diskussionen i #hotjourn-flödet. Trevlig helg och godnatt!

Annonser